KOSTHOLD OG TRENING


God morgen til dere :) Skrekkfilmen jeg så igår, "Exorsist The Beginning", var bare klein. Skikkelig dødsdårlig. Selv om jeg hadde slått av alle brytere og tent alle stearinlys for å hvertfall sikre meg noen kalde grøss så var den bare kjip pg kjedelig. Nei skal jeg bli redd så skal jeg bli ress asså..

Well...

Jeg er nå på 4 dagen av min egenkomponerte diett. Grunnen til at den er egenkomponert er at jeg har forsøkt så sykt mange poppis-dietter og jeg klarer ikke holde meg til noen av de. Tror jeg. Hvertfall de jeg har prøvd til nå. Kanskje det ikke har vært rette dietten/programmet for meg??
Så det jeg gjør da er å ikke bli helt fanatisk men blande mosjon med nesten ingen karbohydrater, vann og lite av alt rett og slett.

Uansett så er det milevis bedre enn det kostholdet jeg har hatt til nå, som bestod sånn ca av ostepop, chips og dipp, sjokolade, pasta, brød etc. Og jeg spiste OFTE på kveldene. Not good! Da er det ikke rart at man legger på seg en 5-10 kg. Og disse AKTER jeg å gå ned. Kanskje ikke brennquickt for det vet jeg jo har ingen langtidsvirkning men og holde seg selv veldig hardt i tøylene fra begynnelsen av og så unne seg litt av og til.
Det handler nok for min del mest om å forandre kostholdet mitt helt og holdent.



Innimellom måltider prøver jeg å holde meg til epler, gulrøtter og tomater. Tomater har jeg hørt at man kan spise en hel haug av for de inneholder så mye vann. Samme med augurk.




Jeg har blitt mye mer påpasselig med å få i meg nok vitaminer. Spesielt nå som det går mot mørkere tider.
Har også laget meg et JA-SKAP!! Husker dere JA mat og NEI mat fra barneskolen? Her er det kun JA mat og ingen fristelser. Dette var et veeeldig NEI-SKAP før.



Så har jeg fått såpass mye energi for tiden at jeg har klart å gå tur hver dag og kommet i gang med et supert pilates program som jeg prøøøver å gjøre hver dag. Viktig å ikke overdrive det så første dagen ble igår. Men dette har jeg tenkt og lære meg, by heart så går det som en lek.


Siden jeg er i så helsefreak humør for tiden så var jeg så heldig og fikk tilsendt det jeg trengte til og komme i gang, av BUYHELSE. Nemlig en sånn derre rockering med vekter på, samt en grønn te med slankende effekt, pilates videoen og en innstrammende topp som jeg skal bruke til jeg når målet mitt. Wooohoo! Fint å kunne jukse litt.
Gleder meg til å teste ut rockeringen. Har hørt så mye bra om den. Folk som har strammet inn en hel haug på magen bare ved og vrikke seg litt. Jeg er åpen for nye metoder jeg for jeg haaaater å ligge på gulvet og pese med sit-ups.


Lurer på om dere vet om noen dietter/programmer som faktisk funker?? Noen som har prøvd noe forskjellig?
Helst kurs og programmer som man ikke må sulte seg ihjel på og faktisk kan leve samtidig?

herregud, kjenner jeg føler meg heldig som bare spiser hva jeg vil uten at det skjer noenting som helst... når det er sagt så er jeg vegetarianer og har vært det i snart 5 år da.. du vet at kjøtt legger seg på en måte som plakk i tarmene og gjør at magen ser større ut enn den egentlig er! ÆÆÆÆSJ!!!

Skrevet av: Dagens Outfit Norge

09.sep.2010 10:36

Christine er søt ;D

Fant noen bilder som Aina regina hadde tatt av deg :D

Skrevet av: snoopy94

09.sep.2010 11:07

Så flink du er Christine! Jeg har faktisk ikke prøvd noen dietter før - satser på "vanlig norsk kosthold" og godt med bevegelse og trening. Det er mindre anstrengende og blir fort en del av hverdagen - tilslutt må man bare trene, og det er deilig!

Heldige du som har de deilige strendene så i nærheten - det er lite som er så deilig som en gåtur der. Helt fantastisk!

Skrevet av: Monique

09.sep.2010 12:01

Jeg har blitt en varm tilhenger av Nutrilett-barer de siste ukene. De blir man faktisk mett av, og smaker kjempegodt! På en typisk dag spiser jeg en bar til frokost og en til lunsj, evt frukt eller grønnsaker som mellommåltid hvis jeg blir sulten før middag, "vanlig" middag (i og med at samboeren ikke er på slankern, og jeg gidder ikke lage to forskjellige..), og drikker vann, skummet melk, og saft med mindre sukker og kalorier enn skummet melk. Så kombinerer jeg selvsagt dette med trening:) Hvordan smaker Noka-shakene forresten? Jeg kjøpte Nutrilett-shake her om dagen, og den smakte mildt sagt helvete..

Skrevet av: Tone

09.sep.2010 12:01

Dagens Outfit Norge: hæ? kødder du??? er det sant????? æææsj ja!! men hva spiser du da? masse carbs???? tell me. jeg vil og bli vegis!! hehe

Skrevet av: Christine Lövendahl

09.sep.2010 14:30

Er det deg det har stått en eller flere artikler om i fvn for en stund siden?

Ang at du var stolt av formene dine?:-)

Det var en utrolig flott artikkel, men så har jeg lest litt av bloggen din og gått litt tilbake i tid og det er ikke få merkelige dietter du har prøvd! Om man er stolt av formene sine så prøver man vell ikke å slanke seg til enhver tid?

Spise vanelig norsk sunn kost er nok det lureste i lengden som Monique skiver:-)

Skrevet av: Jannicke

09.sep.2010 14:39

Jannicke: jo altså jeg er stolt av at jheg har en formfull figur men det finnes jo grenser og det er absolutt INGENTING galt med å ville holde seg sunn og frisk med en helsemessig og sprek kropp. det har ingenting med at jeg vil være SYLTYNN å gjøre. Jeg kommer alltid til å ha pupper og lår og jeg spiser som regel alt jeg har lyst på. Men jeg merker jo også når jeg har spist altfor mye i det siste og å trene og gå turer og spise veldig sundt en periode synes jeg bare er nyttig :)

Skrevet av: Christine Lövendahl

09.sep.2010 14:57

Hei Christine

All cred for å satse på en balansert kost og trening! En liten ting: ut fra det du beskriver over mangler du proteiner og fett i kostholdet ditt. Du trenger ikke animalske proteiner, eller fettsyrer, om du er veggis; olivenolje (ikke varmebehandlet) og fiskefett (ev. Flax seed oil) vil hjelpe på den fronten. Soyabønner (tofu el.), nøtter (ikke ristet og saltet) eller, i verste fall, proteinpulver kan være nyttig tilskudd. En mager kyllingfilet, med ristede grønnsaker og olivenolje med chili, eller ovnsbakt laks med grønt kan jo være et tips.

Og et lite tips til: om du spiser ?lite av alt? vil du senke forbrenningen din (kroppen går inn i sult modus). For å holde forbrenning, humør og energinivået oppe er det bedre å spise "mye" av det riktige. Det er også love til å unne seg litt ekstra innimellom ? spess om man øker forbrenningen.

Beste tips: Sunn fornuft. Tren hard med en treningsform som passer deg, og unngå i større grad behandlet mat (kyllingfillet over nuggets, grovt over fint mel, smør over margarin osv.)

Siste detalj: Ikke glem mineralene! Du trenger garantert jern og sink - så om ikke du får det i maten invester i et mineraltiskudd.

Lykk til. :)

Skrevet av: anonym

10.sep.2010 16:44

anonym: tusen tusen takk for veldig gode tips og råd. virker som du har skikkelig peiling på det du snakker om :) sink trenger jeg nok ja. hvor kjøper man det?? apotek?

Skrevet av: Christine Lövendahl

10.sep.2010 21:06

Kul blogg !

Du er såååååå pen <3

Love from me !

Mariwillie

Skrevet av: Marielle

12.sep.2010 19:51