Stryk-karakter


Nå har jeg vært på den første ukesveiinga på Grete Roede kurset og nå skal dere få se en Christine som tar selvkritikk asså, for mer stryk-karakter enn det der har jeg vel aldri noen gang fått. Haha. Herregud. Dere kan bare se selv.

NB! Takk til Cathrine som minnet meg på at de 2211 kaloriene om dagen er når jeg skal holde vekten etter kurset, selvfølgelig ikke NÅR jeg forsøker og gå ned. Noe må man jo ofre. Burde kanskje ha presissert det litt tydeligere.

Jeg synes det er MEGAVANSKELIG å spise så mye som det kreves. Man har jo alltid tenkt at jo mindre, jo bedre. men det er fader ikke rart at jeg er slapp som den lateste fisken ca hver dag når man ser på dette her.
Vet dere, jeg var faktisk ikke klar over at det var SÅ galt. Visst så visste jeg at det var kleint, at jeg har et føkka opp kosthold, noe som heller ikke hjelper med en enda mer føkka døgnrytme. Men at det var så skralt hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang. I løpet av denne uka så var jeg mest fornøyd med at jeg klarte å holde meg unna sjokolade, chips & dipp og ostepop hver dag. For det var faktisk nesten en daglig del av mitt kosthold. Og da er det neimen ikke rart at de 10-15 kiloene kom snikende på det siste året altså.

Men det er jo ikke bare candyen som er problemet ser jeg. Det er jo også maten. Selve maten. Tenk at det går ann å spise for lite når man vil ned i vekt? Også SÅ mye for lite da. Jeg er jo ikke sund en plass, jeg bare tror det siden jeg klarer å kutte ut candy i noen dager. Men altså, det er jo bare KJEMPEFLOTT at man kan spise såpass mye, om man bare spiser riktig.. Det er jo bare meg som ikke har skjønt det og må jobbe med å få en rutine på dette. Det tror jeg vil hjelpe mye!!

  • Og så må jeg begynne å veie maten. Ikke bare tenke kalorier, for det blir man jo gal av til slutt. Men i begynnelsen blir det jo til at man gjør det og det er ganske lurt for man får seg virkelig noen hallelujaoveraskelser over hvor mye forskjellige ting faktisk inneholder. Man skal ikke gå helt nuts selvfølgelig, men litt peiling på hva man putter i seg skader ingen.

Nei dette var sjukt. Men det er søren ikke bare bare å plutselig skulle spise dobbelt, ja nesten trippelt så mye hver dag. Så dere kan tro jeg fikk 'kjeft' av kursleder Caroline Olsvik ikveld! Her var det bare å se og skjerpe seg, big time. And that I will. Kjeft var det vel egentlig ikke, synes hun kunne få lov til å være mye hardere når man ser disse resultatene. Etter kurstimen ble jeg med på treningstimen hennes og fikk en ny iver! Da fikk jeg høre at jeg hadde gjort det mye bedre på treningen denne ganga. Så en blanding av ris og ros må man ha av en leder, synes jeg. Det er helt topp og begge delene får meg til å ville og klare å yte mer. De er jo nettop der for å hjelpe deg videre!

Var faktisk ganske svimmel etter kurset for jeg turte jo ikke spise noe særlig før veiingen (jaa.. don't even say it..) så jeg måtte innom butikken og raske med meg noe youghurt og banan og blande oppi noe musli som vi fikk som snacks på kurset. I garderoben før trening. Gjett om folk så rart på meg da.. Jepp.

Nei dere får kjefte så mye dere vil om det var det som var gøy, men vær klar over det at jeg VET det selv nå. Får jeg LITT oppmuntring og? ;) Dette er VANSKELIG, men herregud jeg SKAL jo klare det! :D


nam mat:)

Skrevet av: MARIKA

29.sep.2010 21:40

De 2211 kcal du hadde regnet ut, var når du skal HOLDE vekten, ikke når du skal ned;-) Bare så du ikke overspiser til neste uke;-) Det skal du ihvertfall ha; du er positiv, blid og virkelig gira på å gjøre noe og lære noe:-) Stå på, vi heier på deg alle sammen!!! Og det tar tid å endre vaner, så ikke fortvil. Bare husk å spise hver 3-4 time og spis NOK!!!

Skrevet av: Cathrine

29.sep.2010 21:51

Så fin blogg! Også så flott jente du er! Virkelig inspirerende å lese bloggen din! :-D Dette klarer du helt sikkert. Du blir vant etterhvert til å spise nok. Jeg har trua på deg. Keep up the good work! :-D

Skrevet av: Stine

29.sep.2010 22:28

Jeg syns du er kjempeflink, Christine! Det er jo ikke så lett å gjøre absolutt alt riktig fra første sekund, og man lærer så lenge man lever:) Jeg er bare superimponert over at du er så flink til å ta tak i ting!

Skrevet av: Tone

29.sep.2010 22:35

Hei.

Jeg lurer på om du kan legge ut oppskrifter på diverse måltider du lager :) Veldig gøy å lese bloggen din!

Skrevet av: Trine

29.sep.2010 22:59

Helsikken :D Lykke til videre altså!!!

Skrevet av: Deadbarbie

29.sep.2010 23:06

Trine: ja det er klart jeg kan. så det kommer :)

Skrevet av: Christine Lövendahl

29.sep.2010 23:16

hvor har du kjøpt de klærne du har på bildet ? :) Fin blogg foresten :-D

Skrevet av: ida

30.sep.2010 00:50

Jeg synes du er flink jeg!

Men ja, det er viktig å spise om man vil ha forbrenningen i orden. Jeg hadde en periode hvor jeg nesten ikke spiste noenting, og da stoppet vekten min helt opp. Men så var det det å spise de rette tingene da.. Skal ikke være lett

Skrevet av: janne

30.sep.2010 01:09

Tror jeg burde melde meg på det kurset gitt!

Skrevet av: Karoline

30.sep.2010 01:48

Dette klarer du søta, bare ikke gi opp <3 Jeg heier på deg :)

Fint design du har fått deg nå forresten <3

Skrevet av: Lillesmurf - Kari

30.sep.2010 06:30

Hvis du passer på å spise noe ca hver tredje time, så skal jeg love deg at du kommer til å rase ned i vekt. Hvis du spiser så lite og så sjeldent som du gjør nå, senker du forbrenningen og da tar vektnedgangen lenger tid. Et tips på å få i seg nok, kan være å bruke litt mer pålegg enn du gjør nå og legge til 3 frukt for dag. Lykke til :)

Ps. Kjempefint nytt design.

Skrevet av: Malene

30.sep.2010 08:24

Kjempefin blogg du har! Hvor har du kjøpt den joggedressen? kjempe fiin var den:)

Skrevet av:

30.sep.2010 12:40

Kjempe fine blogg !

Blir inspirert av å lese bloggen :)

Lykke til !

Skrevet av: Henriette

30.sep.2010 15:42

Kalorier skal nytes, ikke telles (:

Skrevet av: :)

30.sep.2010 18:14

Heia:)

Du jeg må bare si meg enig i hva Malene skrev om å bruke mer pålegg enn vanlig på skiva. Det har jeg fått til slik: Kutte ut smøret. Da blir skiva så tynn og tørr at mer pålegg er påkrevd. Og hvis du liker kaviar/flykrasj/leverpostei etc. så er det jo bare bra med dess mer du får i deg. Dessuten noen kalorier mindre når du kutter ut smøret:)

Stoooooor Klem Karoline!!

P.S. Gratulerer med 2.plass!

Skrevet av: Karoline Ebersten

30.sep.2010 22:48

det er ikke kcal som teller, hba maten du spiser inneholder!!!

Skrevet av: Maria

01.okt.2010 11:09

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Nå går ikke jeg på noe Grete Roede kurs, men jeg bruker vektklubben.no siden dems, og den er veldig til hjelp! Jeg veier det jeg spiser, og har fått skikkelig peil på hva som inneholder hva, og det er jo bra. Men jeg også oppdaget, akkkurat som deg, at jeg spiser altfor lite!! Ligger på ca like mye kcal som deg...

Nå har jeg bare som mål å gå ned 3-4 kg da, og rett og slett bli sunnere, men trodde ikke da at jeg måtte spise enda mer enn jeg vanligvis gjør for å gå ned i vekt! Men det har vel med at kroppen tviholder på det lille den får, og da går man ikke ned...

Men må si jeg sliter litt enda med å få i meg nok altså!

Skrevet av: VictoriaDesiree

03.okt.2010 16:00

Ser du har fått noen a-ha opplevelser. Det er jo det man gjerne trenger for å komme i gang, og å se hva som kan gjøres anderledes.

Du går jo på Roede-kurs for at du skal lære og klare å endre vaner litt etter litt. Du behøver ikke gjøre alt perfekt fra første stund. Det er jo derfor du har kurslederen din, Caroline, og resten av gruppen. Dere støtter og hjelper hverandre til å finne ut av ting! Hadde det vært så enkelt hadde man jo ikke trengt et kurs, men støtte, læring og motivsjon sammen med andre gjør det mye lettere.

Må si jeg er imponert over treningsinnsatsen forrige uke. Lurt av deg å spise litt før du skulle trene.

Lykke til neste uke. Jeg heier på deg!

Skrevet av: Jeanette Roede

04.okt.2010 18:29

Hei! Skjønner godt at du sliter litt. Selv skal jeg ha 2200 kcal pr dag, og DET skal jeg love deg er vanskelig. Jeg har som du selv skriver alltid trodd at å slanke seg, ja da er det smart å spise lite. Nå har jeg lært det stikk motsatte, dvs lite men ofte. 6 måltider om dagen, samt grønt og frukt. Bra med trening, det merker jeg selv. Det gir kroppen en sjanse til å kunne skynde seg litt langsomt, samt at det er med på å stramme inn huden.

Lykke til i ditt livstilsendringsprosjekt! Husk vi er mange om dette, og at veien blir til HVIS du går! ;)

Skrevet av: Hilde Brastad

04.okt.2010 21:48

Hei

Vil bare si lykke til med vekt nedgang. Grete Roede har forandret mitt om min manns liv for alltid. Vi har gått ned tilsammen ca 75kg! GR synes jeg er enkel og god måte å gå ned i vekt på, og ikke minst en sunn måte å gjøre dette. Beste av alt med denne kostholdsendringen \ livsstilsendring er at det finnes ingen mat som er ikke lov å spise. De første ukene bruker man tid til å sette seg inn i hva man skal gjøre, og spise seg opp. Helt sprøtt, men med GR må man spise seg opp for å kunne gå ned =). Vi gjorde enkle grep med å skrive ned på post it lapp kcal på pålegg, melk, smør, yoghurt, frukt, middagsmat osv ferdig regnet ut i forhold til mengde. På den måten sparte vi enormt tid når vi skrev ned i boka. Lykke til videre!

Skrevet av: sak

04.okt.2010 22:06