Jippi. Endelig litt gode resultater

Mornings pardypeople (!!!) Yessir, døgnet mitt er snudd helt opp ned de siste dagene!
Men ey.. sneik meg til og målte meg her isted og selv om jeg nesten ikke gikk ned noe den første uken så har jeg da hvertfall gått inn i cm runudt midje, hofter, armer, lår etc. Dette er jo pga trening. Nytter ikke for meg å ha et sunt kosthold uten riktig trening. Så dette gir i det minste resultater, noe som er superinspirerende!

Da var det til pers igjen med gårsdagens resultater..

 




 

DAGSEVALUERING

 

  • Herregud, dette ER så vanskelig. Jeg klarer søren ikke komme meg opp i kalorier per dag uansett hvor mye jeg føler at jeg trykker i meg. Nå trykker jeg i det minste i meg den bra maten, så bedre er det jo og jeg blir faktisk stappmett.

 

  • Jeg har byttet ut knekkebrød med speltbrød for å komme opp i kalori-inntaket. etter en skive klarte jeg nesten ikke mer men presset i meg den andre også. det resulterte i at jeg var stappmett i mange timer og klarte ikke spise middag før lang utpå ettermiddagen.

 

  • Konklusjonen er den at jeg og min kropp ikke passer helt til den oppsatte planen på kurset men at jeg må omjustere den litt og heller ha dobbelt så mange måltider sånn at jeg faktisk får i meg de beregnede kaloriene. Og man VET jo det at spiser man lite og ofte så blir det bra. Teorien min om å spise mye og sjeldent er hvertfall ikke bra. Det kan jeg skrive under på.

 

  • Jeg var nødt til å jobbe i hele natt for ting bare hopet seg opp her og jeg fikk helt angst av å la det ligge så da ble det til å pøse på med koffein. Noen som vet om det er kalorier i kaffe i det hele tatt? Er vel gjerne ikke det?

 

  • Derfor tvang jeg også i meg hele 3 (!!!) speltskiver til kvelds siden døgnet mitt så absolutt ikke var ferdig. Nå må dere huske på at jeg er av typen som spiser et par knekkebrød og har hatt litt angst for å spise brød, da jeg alltid har tenkt at det ikke er bra for meg.

 

  • Dagen idag blir desverre ganske lik, døgnmessig sett og da blir jo måltidene også på sjuke tidspunkt, men jeg må bare få gjort ting. Snu om døgnet sier dere nok, men det er lettere sagt enn gjort når man har deadline. Prioriteringer akkurat idag.

 

  • Jeg var i et lite strålende humør igår og sutret for ingenting pga bittelite søvn natta før så pappa fikk dratt meg med på en times tur. Det gjorde underverker og jeg fikk en ny iver. Anbefales!

det var du som jukset deg opp til topplisten!

Skrevet av: Kristine

01.okt.2010 14:56

Vakkert design du har fått, sweety :D Du klarer det nok til slutt se :D

Skal starte med trening når pengene kommer inn på konto, i håp om å miste 5 - 10 kilo til sommeren.. Uff, jeg som må ned 30 kilo før jeg er fornøyd :O Motivasjonstips ? :D

Skrevet av: Chrissie Petersen

01.okt.2010 14:56

Proteiner, proteiner, proteiner!! Kjør på med kjøtt, kesam, prottisshake osv! "Dietten" over er oppskriften på musklensvinn, og for jenter er det FRYKTELIG vanskelig å skulle bygge disse musklene tilbake igjen. Uten muskler blir man bare tynnfeit og kvapsete uansett hvor lav vekta blir.

Skrevet av: Hanne

01.okt.2010 15:03

WOW! CHRISTINE =D JEG GLISER!

Seriøst, du har typ 100 000 lesere og ligger på 1plass! Endelig et jævla (sårrii) forbilde! Faen så digg! Nå har du slått wow også da, sikkert derfor du ikke ligger på blogg.no topplista lenger - too much to handle! haha :D

seriøst, glad på dine vegne! Kjente jeg ble ivrig nå ass, haha :D

Skrevet av: Donna & Oda - bloggen du bør følge!

01.okt.2010 15:09

ja du fikk jo spist litt mer hvertfall :) flink er du!

Skrevet av:

01.okt.2010 15:22

Var du den som juksa deg opp på topplista? Du e plutselig ikke der lengre og blogg.no opplyser om en som har gjort akkurat det. Du kom plutselig inn, og like fort ut igjen. Hvorfor? Forstår godt om du vil slette denne kommentaren. Det var jo ytterst pinlig var det ikke?

Skrevet av:

01.okt.2010 16:25

Heii :)

Hva med å spise litt gode nøtter mellom måltidene? Det er masse sunt fett og mye energi (kcal) i :)

Et annet tips er smoothie! (siden du drikker så mye; kaffe)! En næringsrik drikke du kan putte hvasomhelst i: bær eller frukt, melk elelr yoghurt, proteipulver, nøtter, egg, havegryn, juice...u name it =)

Kos deg!

Skrevet av: hjertekropp

01.okt.2010 17:11

PS: hva bruker du til å regne ut næringsinnhold?

Skrevet av: hjertekropp

01.okt.2010 17:13

haha

Skrevet av: Ida Amundsen

01.okt.2010 17:53

Herregud! Er det mulig å synke så lavt som du gjør, jeg mener, jukse seg til flere titusen av lesere? Har du ikke noe selvrespekt i det hele tatt?

Gidder egentlig ikke å skrive noe mer heller, fordi du sletter vell alle disse kommentarene. Takler ikke kritikk, vettu...

Skrevet av:

01.okt.2010 18:15

hvorfor har du bltt fjernet fra topplisten !! :O:O

fy faen blogg.no er så sykt korrupt!

Skrevet av: Embla

01.okt.2010 18:49

sv: aww takk for det <3

Heh synes du er kjempeflink som klarer å følge dette jeg! Skikkelig bra gjort må jeg si, søta :)

Skrevet av: Silje Helen

01.okt.2010 19:31

Er det bare hos meg eller er du fjernet fra topplisten til blogg.no????? WHY?????? WTF?

Jeg som var så glad for forandring der!!!?? :-(((

Skrevet av: carinacharlotte

01.okt.2010 20:15

Herlig oppsummering. Dette blir spennende å følge med på :)

Skrevet av: Rebekka-Jennie

01.okt.2010 20:16

Men du er ikke på blogg.no lista lenger???

Skrevet av: Linn

01.okt.2010 21:03

Stå på du er flink! Men jeg lurer.. Hva skjer når du skal begynne å spise litt normalt igjen en gang? Kan jo ikke holde på sånn hele livet.. Høres ut som du bruker masse tid på mat nå! Ha ei god helg;)

Skrevet av: &#9733;MK&#9733;

01.okt.2010 21:04

Hvorfor er du ikke på topplisten lengre ?

Skrevet av: SIYANNA

01.okt.2010 21:53

Hvor ble det av deg på blogg.no??! Ble du mistenkt for juks eller noe??

Skrevet av: © Mariann Johansen

01.okt.2010 22:45

hæh manipulerer du med besøkstallene dine, i og med at du ble fjernet fra topplisten?

Skrevet av:

01.okt.2010 22:50

Så bra!

Ofte så kan man faktisk gå opp i kg, men ned i cm i begynnelsen. Så om vekta står stille så burde du ikke bry deg stort om det=)

Skrevet av: janne

02.okt.2010 00:00

kaaaaaanskje man ikke skal tro på alt man leser....

Skrevet av: Christine Lövendahl

02.okt.2010 00:07

ÅåÅÅÅÅ, du er så flink! Give me some hope!

Skrevet av: Karoline

02.okt.2010 04:44

Var du så oppmerksomhetssyk at du måtte jukse deg til en 2.plass? Det å jukse om dette er rett og slett barnslig og dårlig gjort. Om du ville ha kommet på topplisten og faktisk ha fortjent den plassen, så måtte du ha jobbet for det, slik som alle andre bloggere. Noe så tragisk å begynne å jukse :S

Skrevet av: M M T H E &#9829; foto og design blogg

02.okt.2010 09:57

Det er ikke noe stress i å få i seg nok kalorier hvis du legger til litt kosttilskudd, f.eks krillolje eller proteinpuler. (er viktig med både sunt fett og proteiner!)

f.eks http://www.norkost.no/krill_120x1000mg_omega3_krillolje/P_71

Skrevet av: Helen

02.okt.2010 16:20

Helen: hmmm.. DER sier du noe ja.. thanx! :)

Skrevet av: Christine Lövendahl

02.okt.2010 16:58

Huff. Du må jo spise mer enn 1000 kcal om dagen! Vi trenger rundt 30-40 kcal per kg kroppsvekt per døgn, men det vet du vel?

Skrevet av: Mette

02.okt.2010 17:28

Mette: hehe ja jeg er mye mer enn det så jeg trenger mye mer men gud så vanskelig det er å spise riktig da! :)

Skrevet av: Christine Lövendahl

02.okt.2010 17:29

Er du sikker på at du får med alt du spiser/drikker? Ikke ta dette som kritikk, men du er jo ikke akkurat så veldig liten. Med dette kcal-inntaket burde du har vært mye tynnere.

Skrevet av: Elle

03.okt.2010 15:21

Elle: er sikker på at jeg får med alt ja. og nei jeg er ikke liten i det hele tatt, nettop fordi at jeg spiser helt feil!!! jeg spiser veldig sjeldent og det er ikke bra. nå spiser jeg derimot MYE mindre snop og crap enn det jeg gjorde før, såd et hjelper forhåpentligvis :)

Skrevet av: Christine Lövendahl

03.okt.2010 15:29

Nøtter er et fint mellommåltid for å få opp kaloriene :)

Skrevet av: Maria

04.okt.2010 13:14