Det var det og komme igang da..

Idag merker jeg at motivasjonen min ikke er heeelt på topp, føler ikke jeg går ned noe etter 2 uker selv om jeg spiser ingenting snop eller crapmat, jeg har vært flink og trene eller at jeg spiser hyppigere måltider med lite kalorier. Da kan det være vanskelig å holde motivasjonen oppe, men det er nå man ikke må gi seg, sant vel? Alt er jo ikke gjort i en håndsomvending? Ting tar tid. Nå må jeg løpe på jobb, men når jeg kommer hjem skal jeg raide nettet for å finne masse motivasjonstips til både meg selv og dere. Så skal jeg også fortelle dere om et nytt prosjekt jeg har på gang her. Det gleder meg hvertfall, men det er bare det å få satt seg inn i det først.

Hentet fram en god artikkel til dere fra sjefen sjøl, Jeanette Roede. Noen smarte tips for deg som har litt trått for å komme i gang. Det er virkelig bare å hive seg i det. Ingen dager er værre enn andre for å starte på.. start en onsdag!

 


"10 knep for den vanskelige begynnelsen"

av Jeanette Roede

 

1) Begynn med å ta et bilde av deg selv i helfigur. Det vil gi deg oppmuntring hele veien når du ser at centimetrene minker.


2) Ta frem et klesplagg du er glad i og som er blitt for lite. Mål hvor mye som skal til før det sitter som det skal. En virkelig inspirasjonskilde etter hvert som det går rette veien!


3) Se positivt på deg selv. Selv om du har lagt på deg, har du jo lykkes med mye annet i livet. Du vil også lykkes med slankingen.


4) Sett deg små mål som du kan nå.


5) Gå tur minst fire ganger i uken. Godt for både kropp og sjel. Noen ganger kan den bli kort, andre ganger tar du det igjen ved å gjøre turen lengre.


6) Lær av feil. Skriv gjerne ned hvorfor du har mislykkes før. Skriv ned hvordan du kan unngå å gjøre de samme feilene.


7) Lag en innkjøpsplan. Kjøp inn riktig mat for flere dager om gangen. Finn ut hva du kan tillate deg.


8) Lag store porsjoner av noen gode gryteretter. Vei opp riktig mengde til deg selv og legg i fryseren. Dermed har du riktig og lettvint mat når du har det ekstra travelt.


9) Sørg for nok søvn. Nok søvn gir deg mer overskudd.


10) Drikk rikelig med vann! Ha gjerne en mugge stående klar i kjøleskapet, gjerne med appelsin- eller sitronskiver i så det blir ekstra fristende.

 



Nå må jeg fly på jobb. Huff, merker virkelig at bloggen blir litt forsømt av mye jobbing men jeg får make it up to you :D

 


Jeg synes du er flink jeg Christine. Noen ganger så er det faktisk tanken som teller, og det er lov og gå på en og to og 13 smeller skal jeg si deg. :) Jeg kan ikke ha mat i hus når jeg skal prøve å komme meg ned i vekt. Maten roper på meg fra alle kanter og jeg klarer ikke motstå fristelsen.

Meeen det jeg har funnet ut er at hvis jeg ikke får den dårlige samvittigheten etterpå, og tenker at, shit au, nå fikk jeg kost meg litt, så trener jeg litt ekstra i morgen.. da går det egentlig veldig greit. Ikke går jeg opp så mye av den chips posen heller, når dt bare er en gang i blant.

Ha en fantastisk helg og nyt den!

Ane

Skrevet av: Ane

08.okt.2010 17:07

hahahaha.. jeg har i allefall jobbet for mye for nå ser jeg jo at du faktisk IKKE har spist noe crap!!! *ler* I min slanketid ( har gått ned 30 kilo på 6 år) så har jeg hatt maaaange slike perioder som du har nå, hvor ting står stille. Det er bare kroppen som henter seg inn til neste nedgang ;) Bare stå på og prøv å få i deg nok næring og vann og tren like mye så skal du se at resultatene kommer.

Klem fra meg, som tydeligvis må gå hjem å legge meg.. hehe

Skrevet av: Ane

08.okt.2010 17:10

Hvoooooor jobber du? Du har jo alltid mange jern i ildene med modellting og blogg, men hva gjør du til vanlig lissom? Ja, har du fulgt alle disse rådene nå da?;) Mye smar, men tror jeg klarer meg uten de fleste;) Ennå iallefall

Skrevet av: ★MK★

08.okt.2010 23:22

Gode tips;D

Skrevet av: AINA BIRGITTE

09.okt.2010 00:08

Tips: Proteinshakes, grønn te ekstrakt kosttilskudd og gruppetimer, hvis du ikke går på det fra før! :)

Skrevet av: Maria M

09.okt.2010 00:45

Liker å lese den søte bloggen din, og ler egentlig av bildene der du "dreper" Cicilie :P

Skrevet av: snoopy94

09.okt.2010 00:46

SV; Hehe. Det her var litt snodig, siden du faktisk var en av mange kandidater i begynnelsen. Det endte med at dette ble et innlegg for de mer "relativt normale" bloggerne. Jeg har planer om å fortsette med denne typen lister framover med forskjellige temaer på dem alle. :)

Skrevet av: -Linni

09.okt.2010 03:27

bra tips!

Skrevet av: MiaHaap

09.okt.2010 15:47

Har selv erfart at det å komme igang, er det som er vanskelig. Har mange ganger startet, og gitt opp igjen, ettersom jeg "trodde" at dette ble for tøft. Men plutselig en dag fikk jeg se resultater, og jeg ble bare mer og mer motivert for hver dag. Da var det plutselig det og stoppe, som ble vanskelig.

Skrevet av: Camilla

09.okt.2010 17:56

Jeg skulle ønske jeg hadde ork til å komme skikkelig i gang, istedenfor å trene bare en gang i blant. Men det er ikke lett når man er på skole fra 9-15 og så jobb 16-20. De kvelder det ikke er jobb, er det skolearbeid....da er det ikke så lett å være sunn :(

Skrevet av: vestfoldgirl

09.okt.2010 20:29

Mange gode råd! tror jeg skal begynne å planlegge måltider for flere dager..

Skrevet av: janne -

09.okt.2010 23:18

Hei!

Det hørtes ut som noen kjempefine tips!

Men jeg bare lurte på en ting...

altså, jeg skjønner ikke hvorfor du "stapper i deg" når du egentlig er mett , for å få "nok kalorier, " når du stapper i deg utvider du magesekken, istedet for å gjøre den mindre - som gir gjør at du må spise mer og mer for å bli mett!

Altså, hvis du skal slanke deg skal du spise til du ikke er sulten, mange ganger om dagen - men så lite som mulig..

Skrevet av: Christina Damayanti

10.okt.2010 13:32

Det er så inspirerende å lese bloggen din. Det er deilig å lese en blogg som er så morsom og så koselig:) Digger bloggen din Christine, du er kjempe flink! :)

Skrevet av: Camilla Wold

10.okt.2010 18:44

You can do it!!! Hjelper å se på treningsfilmer på youtube...hehe.. eller bilder av deilige damer. da får jeg lyst å sprette opp av sofaen og ta meg en løpetur :)

Har troa på deg !! =D

Skrevet av: Fine Mine

10.okt.2010 20:17

Så bra skrevet, kjenner meg igjen i det du skriver. Veldige gode tips, de må jeg notere meg:-) For de kan nok virkelig hjelpe godt på motivasjonen!

Ha en fortsatt fantastisk søndagskveld :-)

Skrevet av: Hege Susanne

10.okt.2010 20:53

Du er så ubeskrivelig KUL!!!! :) digger deg skikkelig. leser bloggen din hver dag. aldri en dag uten. savna blogginga di i helga. come baaaack!!!

Skrevet av: Marie

11.okt.2010 02:46

Begynnelsen er alltid vanskeli, men når du først har komt i gang, er det HERLIG! :D

Dette klarer du ;)

Hvordan går det med rockingen da? :D

Skrevet av: paaslanking

11.okt.2010 13:29

sv: herregud, jaaa!!!! Det hadde vært kjempe gøy! Kan ikke du sende meg et bilde på mail som jeg kan tegne etter? mariaskajaa@hotmail.com :)

Skrevet av: MARIA. hey you

11.okt.2010 23:55

Mange flotte tips her ja, så absolutt. Takk for det.

Skrevet av: TrineCam ♡- DOWNLOAD MY MUSIC!

12.okt.2010 16:13

så bra tips! motivasjon trengs! nå var det bare å finne et treningsstudio da.. :D

Skrevet av: just another norwegian girl in the netherlands

12.okt.2010 21:50

Jeg skjønner ingenting. Trenger DU å gå ned i vekt?!

Skrevet av: Luna Anette

13.okt.2010 08:41

Takk for at du delte disse inspirerende tipsene :) Det er lov å miste motivasjonen, den kommer tilbake skal du se :) Flinkis!

Skrevet av: Cupcakes og Champagne

13.okt.2010 12:34

Hei du, skjønner det går litt trått akkurat nå. Fint du likte tipsene. Det er ikke lett å følge alle på en gang - velg deg ut et par som du tror det blir lett å følge og som du tror vil hjelpe deg.

Mitt beste råd til deg er å ta tiden til hjelp og også unne deg selv en "tabbekvote". Lytt til kurslederen din og rådene hun gir deg (hun har veiledet mange, og vært der du er nå selv), og ta et skritt av gangen. Gled deg over alt du har fått til på kort tid - trener, spiser mindre snacks, snop osv, spiser sunnere, oftere osv.

Flink er du! Ros deg selv litt mer!

Lykke til videre! Jeg heier på deg!

Skrevet av: Jeanette Roede

20.okt.2010 04:42